Tuesday, October 6, 2009

congratulation to aunty aya and uncle yo..

tahniah kami sekeluarga ucapkan kepada aunty aya and uncle yo di atas majlis pernikahan dan perkahwinan yg telah berlangsung dengan lancar dan meriahnya..
soob soob soob, kami kt sini kempunan nk bersama2 meraikan majlis yg meriah itu.. part yg paling sedih xdpt nak rasa nasi kenduri kawin aunty..huhuhuu pstt, hari sabtu aritu mummy msk nasi tomato,ayam sambal,acar rampai n dalca sempena nak rasa meriahnye mkn kt kenduri kawin.. ;p

namun dikejauhan ini kami ingin memberikan nasihat dah tips agar rumahtangga yang dibina sentiasa harum mewangi dan manis semanis senyuman amni nih..hehe

sentiasa bersatu hati dlm permasalahan rumahtangga, teguran, nasihat dan pandangan org luar letak tepi... utamakan pandangan suami atau isteri dulu ye..
perhiasan yang terbaik adalah wanita yg solehah, berusaha jadi isteri solehah yg menjadi penyejuk hati suami ye.. ewah..hehe
jika ada perselisihan faham jgn cepat melatah.. adat ler gaduh2 sket,sedangkan lidah lagi tergigit. xde manusia yg sempurna dek oi. kita ada kelemahan, mcmtu juga dia..kenal 10 tahun pun, setahun dua perkahwinan baru nak menyelami kerenah dan ragam pasangan memasing bila dh bersama 24jam baru tahu mana busuk dan wanginye pasangan.. tak lupa, kita berkahwin dengan suami bersama keluarganye sekali.. pstt,pedang n segala senjata simpan ditempat yg selamat yee..
dan akhir sekali ingatlah, dalam melayari bahtera hanya ada satu nakhodanya. marrige is like a violin, when the sweet memory is over the string are still attached..
semoga perkahwinan yang dibina sentiasa dilimpahi rahmat dan barakah dari Allah.. mendapat anak2 yg soleh dan solehah, sentiasa memperbaiki diri utk jadi yg lebih baik dan saling membimbing sesama suami isteri utk jadi hamba yg beriman.. semoga kalian saling menyinta LILLAHITAALA..



No comments:

Post a Comment